Rolezinhos, το νέο κίνημα διαμαρτυρίας που «παραλύει» τη Βραζιλία


Τους τελευταίους δυο μήνες οι αρχές της Βραζιλίας έχουν τεθεί επί ποδός μετά την εμφάνιση μιας νέας και άκρως πρωτότυπης μορφής διαμαρτυρίας που παραλύει τα εμπορικά κέντρα.  Πρόκειται για τους λεγόμενους Rolezinhos (οι περιπατητές σε ελεύθερη μετάφραση), νέους που οργανώνονται μέσω facebook και twitter και διοργανώνουν εντυπωσιακά flash-mob (ο όρος περιγράφει τη συγκέντρωση ανθρώπων σε δημόσιο χώρο με σκοπό να εκτελέσουν μια ασυνήθιστη και εξαιρετικά συγχρονισμένη πράξη) σε Μall θέλοντας με αυτό τον τρόπο να διαμαρτυρηθούν για σειρά θεμάτων.
Μια διαμαρτυρία εξαιρετικά εντυπωσιακή στην οποία κάθε φορά συμμετέχουν πάνω από 5.000 νέοι και που σύμφωνα με τις αρχές αποτελεί ακόμα ένα κίνδυνο η χώρα να γίνει διεθνώς ρεζίλι κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ.
Η πρώτη διαμαρτυρία έγινε τον Δεκέμβριο στο Σάο Πάολο όπου περίπου 6.000 νέοι, συγκεντρώθηκαν σε ένα εμπορικό κέντρο και με την παρουσία τους και μόνο το έθεσαν εκτός λειτουργίας.
Οι Rolezinhos, δεν φωνάζουν καν συνθήματα, απλώς μπαίνουν σε ένα εμπορικό κέντρο κατά χιλιάδες, στέκονται ακίνητοι και λόγω του μεγάλου αριθμού τους επί της ουσίας το καταλαμβάνουν και καθιστούν αδύνατη κάθε λειτουργία.
Οι πρωτότυπες διαμαρτυρίες έχουν λάβει πλέον μορφή χιονοστιβάδας στα  Μall μεγάλων πόλεων της Βραζιλίας, με αποτέλεσμα να διαλύονται μετά από επέμβαση της αστυνομίας ακόμα και με τη χρήση χημικών.
Η κεντρική ιδέα της διαμαρτυρίας είναι να κάνουν τους Βραζιλιάνους που ανήκουν στην αστική τάξη να νοιώσουν άβολα σε ένα χώρο, όπως είναι ένα εμπορικό κέντρο, εντός του οποίου αισθάνονται ασφάλεια αφού ικανοποιεί το καταναλωτικό τους όνειρο, την  καταναλωτική τους μανία.
Όπως είπε ένας από τους διοργανωτές, η διαμαρτυρία είναι μια απάντηση στην καταπίεση, ένα όπλο στον αγώνα για μια πραγματικά ισότιμη κοινωνία. Μια διαμαρτυρία για τις ακριβές και κακής ποιότητας δημόσιες μεταφορές, ένα από τα βασικά προβλήματα που προκάλεσαν αυτές τις διαμαρτυρίες αφού συνεπάγεται την αδυναμία των νέων για πρόσβαση σε δημόσιους χώρους, σε πολιτιστικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες.